Bemutatkozás

Imádok utazni, új tájakat, ízeket és kultúrákat felfedezni.
Gyerekkorom óta lehetőségem nyílt hol hosszabb hol rövidebb időt távoli országokban eltölteni, és azóta is folytonos mehetnékem van (országhatár átlépési kényszernek nevezem). Az utazások során nagyon szeretem megismerni a helyi piacokat, éttermeket, kipróbálni a különlegességeket.
Saját konyhámban is szívesen kísérletezem és aktív tagja vagyok a Nők Lapja Konyha magazin főzőcsapatának. Imádom az ezzel járó sürgést, forgást, fotózást.
A blogomban saját receptjeim mellett, utazásaim során szerzett gasztronómiai tapasztalataimat szeretném megosztani másokkal is.

2010. február 19., péntek

Kókusztejes sült tejberizs


Mindig nagyon hívogatónak találom a török testvéreknél a sült tejberizst. Enni viszont talán csak egyszer ettem, mert általában egy jól sikerült buli záróakkordjaként keressük fel a rokonokat, és olyankor bizony már nagyon nem illik tejberizst enni.Egyszer már készítettem itthon, akkor sima tejjel és vízfürdő nélkül csináltam, a végeredmény nagyon finom lett. Gondoltam most kipróbálok valami újat, és Éva barátnőm kókusztejben főtt rizsét variáltam a sült verzióval. Nekem nagyon bejött!

Hozzávalók 2 személyre
15 dkg kerekszemű (arborio) rizs
1 kis doboz kókusztej (160 ml)
3 ek cukor
1 vanília rúd
2 tojássárgája
1 ek keményítő
3 dl tej
kb. 1,5 dl víz
A rizst feltesszük főni a tejjel és kb. 1 dl vízzel. Alacsony lángon főzzük, mikor kezd puhulni adjuk hozzá a kókusztejet, a vaníliarúd kikapart belsejét, cukrot és főzzük tovább. Magát a vanília rudat is érdemes benne főzni, csak még ízesebb lesz tőle. Az a lényeg, hogy nagyon szaftosnak kell lennie a rizsnek, ha túl sűrűnek találjuk pótoljuk egy kis vízzel. Mikor a rizs megpuhult tegyük egy kicsit félre hűlni. A tojássárgájákat keverjük ki a keményítővel, pici vízzel majd keverjük a rizshez. A tejberizst rakjuk kis hőálló tálakba, ezeket tegyük egy tepsibe és öntsünk bele annyi vizet, hogy a tálkák feléig érjen. A sütőben grillfokozaton süssük, míg a teteje jó alaposan megpirul. Hidegen és melegen egyaránt nagyon finom.
Nem tanácsos bármi másba kezdeni míg grillezzük a tejberizst, mert nagyon hamar megég! Másfajta rizsből is lehet persze készíteni, én azért választotta ezt a rizottónak való rizst, mert ez finom szaftos marad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése