Bemutatkozás

Imádok utazni, új tájakat, ízeket és kultúrákat felfedezni.
Gyerekkorom óta lehetőségem nyílt hol hosszabb hol rövidebb időt távoli országokban eltölteni, és azóta is folytonos mehetnékem van (országhatár átlépési kényszernek nevezem). Az utazások során nagyon szeretem megismerni a helyi piacokat, éttermeket, kipróbálni a különlegességeket.
Saját konyhámban is szívesen kísérletezem és aktív tagja vagyok a Nők Lapja Konyha magazin főzőcsapatának. Imádom az ezzel járó sürgést, forgást, fotózást.
A blogomban saját receptjeim mellett, utazásaim során szerzett gasztronómiai tapasztalataimat szeretném megosztani másokkal is.

2010. február 18., csütörtök

Banános csokis kenyér


Banana loaf - banános kenyér
Ez az édes sütemény a férjem egyik nagy favoritja. Imádok kávézókba járni, ám mivel ő nem kávézik, marad a sütiteszt. Gyakran szokta ezt választani, ha nem éppen másik nagy kedvencének, a sajttortának hódol. Én reggelire tejeskávé mellé, vagy egy pohár hideg tej társaságában járnék rá a legszívesebben. Pekán dióval talán még finomabb, de ennek híján beértem a hagyományos dióval, azt viszont kicsit megpirítottam.





Hozzávalók
20 dkg liszt
1 zacskó sütőpor
10 dkg pirított dió, aprítva
10 dkg vaj
10 dkg étcsoki
3 tojás
3 banán
15 dkg barna cukor
1 zacskó vaníliás cukor
A sütőt melegítsük elő 160 fokra. A lisztet keverjük el a sütőporral és az apróra vágott csokoládéval. A vajat olvasszuk meg, keverjük el a cukorral, tojásokkal, vaníliás cukorral. Adjuk hozzá a villával összetört banánt, majd apránként keverjük hozzá a lisztes keveréket. Egy kivajazott téglalap alakú sütőformába öntsük a masszát. 160 fokos sütőben süssük 50-60 percen keresztül, tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy elkészült-e. A tetejére díszítésül 2 evőkanál porcukrot 1 teáskanál vízzel elkevertem, és ezzel csíkokat húzogattam rá.
Hogy édesebb legyen a sütemény, érdemes érettebb banánokat választani.

A sütőformák kivajazásához szeretem azokat az olajos spray-ket használni, amik sütéshez valók, és már lisztet is tartalmaznak, például a PAM márkájú. Így a kivajazás-lisztezés csupán egy mozdulat, és a kezem is tiszta marad. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése