Bemutatkozás

Imádok utazni, új tájakat, ízeket és kultúrákat felfedezni.
Gyerekkorom óta lehetőségem nyílt hol hosszabb hol rövidebb időt távoli országokban eltölteni, és azóta is folytonos mehetnékem van (országhatár átlépési kényszernek nevezem). Az utazások során nagyon szeretem megismerni a helyi piacokat, éttermeket, kipróbálni a különlegességeket.
Saját konyhámban is szívesen kísérletezem és aktív tagja vagyok a Nők Lapja Konyha magazin főzőcsapatának. Imádom az ezzel járó sürgést, forgást, fotózást.
A blogomban saját receptjeim mellett, utazásaim során szerzett gasztronómiai tapasztalataimat szeretném megosztani másokkal is.

2009. november 16., hétfő

Ellenállhatatlan Cheesecake


Imádom a sajttortát, és tudom hogy sokan osztják e szenvedélyemet. Nem emlékszem mikor ettem először, de sokáig a Starbucks kávézóban készített volt a favorit. Egy idő után magam is elkezdtem kísérletezgetni elkészítésével. Rengeteg receptet végigolvastam, többet ki is próbáltam a kedvencemre azonban a Chili& Vanília blogjában találtam rá. Tökéletes állagú a sajtkrém, lágyan krémes, mégsem túl édes. Speculoos helyett én "Győri édes zabfalatok"-ból készítettem az alját. A sajtortával kapcsolatban mindig eszembe jut a Jóbarátok sorozat, Rachel és Chandler jelenetével.
Imádom...

No és akkor a recept:
25 dkg Győri zabfalatok keksz,darálva
12,5 dkg olvasztott vaj
70 dkg philadelphia krémsajt
15 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja és fél citrom leve
1 dl tejföl
1 dl tejszín
2 egész tojás
3 tojássárgája
2 púpos tk étkezési keményítő
A sütőt melegítsük elő 180 fokra. A kekszet daráljuk össze, keverjük el az olvasztott vajjal és nyomkodjuk bele egy 23 cm átmérőjű, kivajazott kapcsos tortaforma aljába. Az alja kb. 1 centi vastagságú legyen, pohárral is lenyomkodhatjuk. Ezt, a sajtkrém elkészítéséig tegyük hűtőbe. A szobahőmérsékletű krémsajtot keverjük ki a tejföllel, porcukorral, tejföllel, citromhéjjal, citromlével, a tojásokkal és a keményítővel. (én korábban nem tettem bele keményítőt, de sokkal jobb vele az állaga valóban). A tortaformát jól tekerjük körbe fóliával, és öntsük bele a krémet. Az egészet tegyük egy mélyebb tepsibe, amibe öntsünk frissen forralt vizet úgy, hogy csak a tepsi feléig érjen. Így a vízfürdőben süssük a tortát 45 percig. Mikor kivesszük még kicsit remeghet a közepe, ez hűlés közben megszilárdul. Mikor kihűlt tegyük a hűtőbe, és addig hagyjuk bent, ameddig csak bírjuk.célszerű mondjuk egy fél napot pihenni hagyni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése